Média

Kezdőoldal / Média

Fellépők

Kezdőoldal / Fellélpők

  

Anastasia Churakova

Anastasia Churakova  zenei útját zongoraleckékkel kezdte, első diplomáját a moszkvai Schnittke Főiskola zongoraművész és zongoratanár szakán szerezte. Gyermekkora óta ír dalokat és különböző rock- és crossover-zenekarok énekesnőjeként már korán színpadi tapasztalatot szerzett. Az énekesi karrier iránti szenvedélyétől hajtva a moszkvai Popov Kórusakadémián folytatta tanulmányait, ahol operát és operettet tanult. Mielőtt azonban befejezte volna az utolsó évét, megragadta a lehetőséget és Salzburgba költözött. 2015-ben Anastasia beiratkozott a Mozarteum Egyetemre ahol ének szakon szerzett alapdiplomát (Raimondi és Díaz professzoroknál), majd mesterdiplomát szintén ének szakon (Díaz és Holzmair professzoroknál). Posztgraduális diplomáját operaéneklésből Röhrig professzor iránymutatása alatt szerezte meg. Anastasia Churakova a Gut Immling-i Nyári Fesztivál vendégművészeként lépett fel a 2016 és 2019 közötti évadokban és különböző szerepekben remekelt, többek között Gianetta a „L’elisir d’amore”-ban, Ännchen a „Der Freischütz”-ben és Zerlina a „Don Giovanni”-ban. Barokk zenei interpretációit nagy elismerés övezi, fellépett az Ensemble Echo di Rheno mellett Salzburgban, valamint a Salzburger Dommusik szólistájaként különböző miséken és koncerteken.

2021 augusztusában részt vett egy németországi szabadtéri koncertsorozaton a Nordwestdeutsche Philharmonie-val, amelyet Jonathan Heyward vezényelt. Ugyanebben az évben a bulgáriai Mozarteum Mesterkurzus keretében fellépett a Pleveni Filharmonikus Zenekar kíséretében Nayden Todorov vezényletével. A Mozarteumban az énekesnő 2022-ben Gnese szerepében tündökölt az „Il Campiello”-ban, majd a következő évben Miss Jessel szerepében „A csavar fordulatában”. A konstanzi RathausOperben 2023 augusztusában az „I Pagliacci” Neddájaként ragyogta be a színpadot. 2024-ben Anastasia az olasz Valle d’Itria fesztiválon lépett fel Ancella szerepében Nino Rota „Aladino e la lampada magica” című operájában. Még ugyanebben az évben énekel a magyarországi Szent Gellért Fesztiválon. Korábban meghívást kapott a 2022-es fesztiválra, ahol két szólóestet adott Alessandro Misciasciával zongorán és Yoon Kuk Lee karmesterrel.

A szoprán énekesnő a 2023-as Mozart-versenyen az IGNM kortárs zenei különdíjának nyertese, és a 2022-es Montecatini-verseny döntőse volt. Továbbá Sebastian Schwarz és Rino Carrieri kiválasztotta őt egy mesterkurzus-sorozatra az Accademia Belcanto „Rodolfo Celletti” -n, 2023-ban és 2024-ben. is.

Anima Musicae Kamarazenekar

 

A „zene lelkéről” elnevezett Anima Musicae Kamarazenekar – a Nemzeti Ifjúsági Zenekar 2018-2020 cím birtokosa – Magyarország egyik legdinamikusabban fejlődő fiatal együttese, több nemzetközi verseny és hazai díj kitüntetettje, Budapest és Európa rangos helyszíneinek állandó szereplője.

Megalakulása óta olyan nívós koncerttermekben lépett fel, mint a budapesti Zeneakadémia, a Művészetek Palotája, a Magyar Rádió Márványterme, a bécsi Musikverein, a berlini Philharmonie, a lipcsei Gewandhaus, a pécsi Kodály Központ vagy a szardíniai Teatro Verdi. Az együttes visszatérő vendége rangos fesztiváloknak – Budapesti Tavaszi Fesztivál, Klassz a pARTon, Nomus Fesztivál, Művészetek Völgye, Budapesti Nemzetközi Gitárfesztivál, Ars Sacra Művészeti Fesztivál, Fesztivál Akadémia Budapest -, részt vett a Budapesti Őszi Fesztiválon, a Nemzetközi Kodály Fesztiválon, a belgrádi Guitar Art Fesztiválon, a Pécsi Zenei Napokon és a Sassariban rendezett „I grandi interpreti della Musica 2013” sorozatán. Meghívásai során fellépett Európa-szerte (Franciaország, Olaszország, Ausztria, Németország, Szerbia, Montenegró, Szlovénia, Szlovákia, Lengyelország, Románia).

2011-ben a bécsi Musikverein Aranytermében rendezett V. „Summa Cum Laude” Nemzetközi Ifjúsági Fesztiválon az együttes vonószenekari kategóriában első díjat nyert, „kiemelkedő sikerrel” minősítve. 2012-ben kiérdemelte a magyar Junior Prima díjat, melyet először vehetett át zenekar a díj történetében. 2014-ben a T.I.M. (Torneo Internazionale di Musica) Párizsban rendezett nemzetközi zenei versenyen a több mint háromezer induló között kamarazenei kategóriában harmadik helyezést ért el.

A kamarazenekar eddig olyan neves művészekkel lépett fel, mint Baráti Kristóf, Bogányi Gergely, Fejérvári Zoltán, Sir James Galway, David Grimal, Kelemen Barnabás, Kokas Katalin, Massimo Mercelli, Rados Ferenc, Rolla János, Shlomo Mintz, Kirill Troussov, Várjon Dénes, Várdai István, Vásáry Tamás és Vigh Andrea.

A zenekar missziójának tekinti az ifjúság klasszikus zenei nevelését: önállóan és a Filharmónia Magyarországgal közösen szervezve évente több ezer gyermekhez juttatja el az igényes, élő klasszikus zenét. Karitatív tevékenységként fellépett már a dévai Szent Ferenc Gyermekotthonban, a VI. Fogyatékosságtudományi Konferencián, az Óbudai Idősek Klubjában és Hospice Kórházban is.

A kamarazenekar hivatásaként tekinti a mai magyar zeneművek előadását. Koncertjeiken rendszeresen hangzanak el új, a zenekarnak ajánlott kortárs művek. Eddig közel ötven kortárs művet mutatott be és tart repertoárján, s szoros alkotói kapcsolatot ápol Dukay Barnabás, Balogh Máté, Horváth Balázs és Tornyai Péter zeneszerzőkkel.

Utóbbi művész vezetésével 2013 őszétől a zenekar kortárs zenei műhelyt indított, melynek célja a kortárs zene felé irányuló nyitottság és befogadás megragadása.

Lemezek:

  • 2015. Wolfgang Amadeus Mozart: Divertimentók, Egy kis éji zene
  • 2019. Vonósszerenádok, Volume 1: Dohnányi & Csajkovszkij

Balázs-Piri Soma

A 20 éves Balázs-Piri Soma tizenegy évvel ezelőtt ült először zongorához, azóta tizenhat nemzetközi és országos zongoraverseny első helyezését hozta el.

2018-ban ő lett a magyarországi televíziós klasszikus zenei vetélkedő, a Virtuózok győztese.

Soma Magyarország Klasszikus Zenei Nagykövete és 2021-ben Junior Príma díjjal tüntették ki. 

Először kilenc évesen játszott szólistaként a Szegedi Szimfonikus Zenekarral, azóta számos alkalommal volt lehetősége itthoni és küldöldi zenekarokkal dolgozni: vezényelte többek között Maestro Placido Domingo, Medveczky Ádám, Hollerung Gábor, Eugene Kohn, Howard Shelley, Keller András és a Szent Gellért Fesztivál zenei vezetője, Yoon Kuk Lee is.

Rendszeres fellépője Magyarország jelentős koncerthelyszíneinek, többek között fellépett a Művészetek Palotájában, a Vigadóban és a Zeneakadémia Nagytermében, a Szent Gellért Fesztiválon is már harmadik alkalommal zongorázhat, de koncertezett külföldön is: New Yorkban, Londonban a világhírű London Mozart Players szólistájaként, a londoni O2 Arénában, Dohában, Strasbourgban, Dubaiban az EXPO nagyszínpadán, Washingtonban, Forte dei Marmiban Andrea Bocelli villájában, Düsseldorfban, Zágrábban.

2020-ban lemezfelvétel készült, Grieg a-moll zongoraversenyét játszotta a Magyar Állami Operaház Zenekarával, Placido Domingo vezényletével.

2023-ban a Forbes nagy intejút készített vele. 

Jelenleg a salzburgi Mozarteum Zeneművészeti Egyetem másodéves hallgatója, ahol tanára az ismert kanadai zongorista, Connie Shih.

Tanárai egyetértenek abban, hogy legnagyobb erőssége a kivételes muzikalitása, mely alázatos és természetes személyiséggel párosul.

Baráti Kristóf

 

 

Baráti Kristóf a nemzetközi zenei élet meghatározó szereplője, a legnagyobb koncertsorozatok, fesztiválok, zenekarok ünnepelt vendége. A világhírű hegedűs gyermekkorát Venezuelában töltötte, de már a budapesti Zeneakadémián diplomázott. Több rangos nemzetközi versenyen elért díjak után 2010-ben megnyerte a hegedűsök „Oscar-díjának” számító moszkvai Paganini versenyt.  Az 1703-ban készült „Lady Harmsworth” nevű Stradivari hangszeren játszó művész munkásságát előbb Príma-díjjal és Liszt-díjjal, 2014-ben Kossuth-díjjal és Bartók Béla-Pásztory Ditta-díjjal ismerték el. Baráti a Magyar Művészeti Akadémia rendes tagja, a Zeneakadémia vonós tanszékének vezetője.

Eun Che Kim

 

Eun Che Kim (* 1997) tízéves korában kezdett hegedülni. Az első leckéket Sung Ah Lee tanárnőtől kapta szülővárosában, Ilsanban, majd Szöulba költözött, ahol Jieun Kim és Yu Jin Choi professzoroknál tanult tovább Yewon Középfokú Művészeti Iskolában. 2013-tól Eun Che Sungwon Yun professzornál tanult a Szöuli Művészeti Középiskolában. Az iskola befejezése után Eun Che egy évig a Szöuli Nemzeti Egyetemen folytatta tanulmányait, mielőtt 2017 nyarán sikeres felvételi vizsgát tett a berlini Hanns Eisler Zeneművészeti Egyetem hegedű szakának alapképzésére. Ugyanezen év októberétől 2023 teléig Eun Che ott tanul Prof. Kolja Blacher osztályában. Jelenleg ugyanezen az egyetemen tanul mesterképzésen Prof. Ulf Wallin professzornál.

Eddigi zenei pályafutása során Eun Che számos nemzetközileg elismert versenyt nyert meg. 2014-ben az „Ewha & Kyung Hyang Concours” második díjazottja lett, ahol az első díjat nem adták ki, 2015-ben első díjat nyert a „Segye Daily News Concour”-on, 2016-ban második díjat a 23. KBS Han Jun zenei versenyen, és második díjat kapott a nyolcadik Novoszibirszki Nemzetközi Hegedűversenyen, ahol különdíjjal is jutalmazták. 2017 nyarán harmadik díjat nyert a 24. Johannes Brahms Nemzetközi Versenyen, 2022 áprilisában pedig harmadik díjat kapott a Carl Nielsen Versenyen. 2023-ban 1. díjat kapott az ArsClassica Nemzetközi Hegedű- és Zongoraversenyen, és három különdíjat a 14. Carl Flesch Nemzetközi Hegedűversenyen.

A versenyen való sikeres részvétel számos zenekari szerepléssel jár. Eun Che játszott már a Seongnam Szimfonikus Zenekarral, a Venusto Szimfonikus Zenekarral, a KBS Szimfonikus Zenekarral, a Lviv Városi Szimfonikus Zenekarral, a Gangneung Szimfonikus Zenekarral, a Baden-Baden Filharmonikusokkal, az Odense Szimfonikus Zenekarral, a Koppenhágai Filharmonikusokkal és a Savaria Szimfonikus Zenekarral.

Gianni Maraldi

 

 

 

Sok évvel ezelőtt kezdett el régizenei tanulmányokat folytatni, olyan neves együttesekben játszott, mint az „Il Giardino Armonico”, „Accademia Bizantina”, „Europa Galante”, „Musica Antiqua Toulon”, „Ensemble Vanitas”, „I Barocchisti”, „Ensemble Matheus”. Szólistaként különböző kamarazenekarokkal működött együtt.

Az utóbbi években szinte kizárólag az 1500/1600-as évek olasz zenéjének szentelte magát, megalapította a „Duo Denum” nevű formációt, amelyben Elio Donatelli lantművésszel és alkalmanként Maria Cecilia Amadori csellistával dolgozik együtt.

Görög Sisters

A Görög Sisters zongorakettős tagjai (Görög Noémi és Görög Enikő) Szabadkán születtek, ott jártak zeneiskolába, majd Belgrádban szereztek zongoraművészi diplomát Ninoslav Živković irányításával 2007-ben, illetve 2010-ben. A kettős mindkét tagja ugyanebben az intézményben szerzett doktori címet. Görög Noémi a szabadkai Magyar Tannyelvű Tanítóképző Karon tanít, Görög Enikő pedig a Szegedi Tudományegyetem Bartók Béla Művészeti Karának oktatója.

Zongoraduóként 2004 óta koncerteznek együtt, napjainkra elsősorban ebben a formációban lépnek fel.

Repertoárjuk magában foglalja a négykezes és kétzongorás irodalom legjelentősebb alkotásait. Különleges színfoltot jelent munkájukban a kortárs zeneszerzők műveinek és átiratainak műsoron tartása, melyek közül jó néhány kifejezetten az ő számukra készült.

Két CD-jük jelent meg.

2015-ben kiadott első lemezük Let’s Play címmel Mozart, Saint-Saëns, Bartók, Lutosławski négykezes és kétzongorás műveit tartalmazza.

2018-ban Bayreuthban vették fel Let’s Dance című második albumuk anyagát, amely Ravel La Valse-ának kétzongorás szerzői változata mellett Csajkovszij, Barber, Brahms, Aleksandar Vujić és Milica Ilić műveit tartalmazza.

Gyermekhangversenyekkel 2015-ben kezdett foglalkozni a Görög Sisters formáció. A gyermekkoncertek műfajában jeleskedő rádiós műsorszerkesztővel, Lukácsházi Győzővel az első közös fellépésre a Bartók Rádió 6-os stúdiójában került sor, a BonBon Matiné sorozatban.

A Görög duó számos díjban és elismerésben részesült rangos megmérettetéseken:

  • 2024 Bécs, 5th Vienna International Music Competition, kamarazene-aranyérem
  • 2023, Bécs, 4th Vienna International Music Competition, kortárszene-aranyérem
  • 2020 Bécs, Ausztria: a Wiener MusikSeminar zenei versenyének Grand Prix díja
  • 2019 Coimbra, Portugália: Zongorista világtalálkozó – I. díj
  • 2018 Salzburg, Ausztria: a Mozarteum Nemzetközi Nyári Akadémiájának díja
  • 2016 Pörtschach, Ausztria: 23. Johannes Brahms nemzetközi verseny – II. díj
  • 2010 Oslo, Norvégia: Edvard Grieg nemzetközi zongoraverseny – III. díj és különdíj Bartók Béla: Hét darab a Mikrokozmoszból két zongorára című művéért 

Itai Navon

Itai Navon gyakran lép fel szólistaként és kamarazenészként Európa számos koncerttermében, többek között a londoni Wigmore Hallban, a genfi Victoria Hallban, a berlini Konzerthausban és a Pierre Boulez Saalban, a bécsi Ehrbar Saalban, a bonni Beethovenhausban és az antwerpeni deSingel Art Centre-ben.

Itai olyan neves zenei fesztiválokon vett részt, mint a németországi „Chamber Music Connects the World”, „Kronberg Festival”, „Klavierfestival Ruhr”, „Kultursommer Nordhessen” és „Musikfestspiele Saar”, a „Sommets Musicaux de Gstaad” és „Menuhin Festival” Svájcban, a „Bath Music Festival” az Egyesült Királyságban és az „Aspen Music Festival” az Egyesült Államokban.

Sir Schiff András zongoraművész meghívására Itai Navon fellépett a „Building Bridges” koncertsorozat 2018-19-es évadában, amelynek keretében szólóesteket adott Európa-szerte. 2021-ben részt vett egy Daniel Barenboimmal közös, filmre vett mesterkurzus-sorozaton, melynek témája Beethoven szólózongora- és csellószonátái voltak.

Olyan karmesterekkel dolgozott együtt, mint Yeruham Scharovsky, Avi Ostrowsky, Bar Avni és Giuseppe Mentuccia, valamint olyan zenekarokkal, mint az Izraeli Szimfonikus Zenekar, a Jeruzsálemi Szimfonikus Zenekar, az Israel Camerata és a Raanana Szimfonietta. 2022-ben Sztravinszkij Menyegző című művét adta elő a Boulez Ensemble-lal, Matthias Pintscher vezényletével. A kamarazene iránti szenvedélyes Navon olyan neves zenészekkel lépett fel, mint Antje Weithaas, Perényi Miklós, Gary Hoffman, Lorenza Borrani, Nimrod Guez és Richard Lester.

A Jeruzsálemben, 1996-ban született Itai Navon zongoratanulmányait Esther Narkissnál kezdte a Jeruzsálemi Zene- és Táncakadémia Konzervatóriumában, majd Emanuel Krasovskyval folytatta a tel-avivi Buchmann-Mehta Zeneiskolában. Itai a Barenboim-Said Akadémián végzett, ahol 2018-2022 között Sir Schiff Andrásnál tanult. Jelenleg a Kronberg Akadémián tanul Sir Schiff András fiatal zongoristáknak indított programja keretében.

Olyan neves zongoraművészektől kapott értékes útmutatást, mint Alfred Brendel, Murray Perahia, Emanuel Ax, Robert Levin, Kirill Gerstein, Enrico Pace, Várjon Dénes és mások.

Itai-t az Amerika-Izrael Kulturális Alapítvány és a Szloma-Albam-Stiftung támogatja. 

LiLa

 


LiLa csellista hétéves korában kezdte zenei pályáját Min Cao professzor irányításával Sanghajban. 2016-ban átkerült a Juilliard School előképzőjébe, ahol Richard Aaron és Sieun Lin professzoroktól tanult. LiLa 2018 óta a Kronberg Akadémián folytatja tanulmányait Frans Helmersonnál. Egy 1690-es Giovanni Grancino csellón játszik, amelyet a Beare’s International Violin Society kölcsönzött neki. Számos elismerés tulajdonosa, köztük első díjakat kapott olyan rangos versenyeken, mint az Oszakai Nemzetközi Zenei Verseny, az Antonio Janigro Nemzetközi Csellóverseny és a Fiatal Zenészek Csajkovszkij Nemzetközi Versenye. LiLa emellett 2019-ben részt vett a Verbier Fesztivál Akadémián, és olyan elismert zenekarokkal dolgozott együtt, mint az Anima Musicae Kamarazenekar, a Prágai Királyi Filharmonikusok és a Róma Szimfonietta, többek között Christoph Eschenbach és Valerij Gergiev karmesterek irányításával. Kamarazenészként olyan művészekkel osztozott a színpadon, mint Steven Isserlis, Christian Tetzlaff és Gidon Kremer.

Michal Stahel

Michal Stahel zenészcsaládban született Pozsonyban. Hatéves korában kezdett el csellózni. A Pozsonyi Konzervatórium elvégzése után a londoni Royal College-ban, a bécsi és mannheimi zenei egyetemeken, valamint a párizsi Conservatoire Supérieur CNR-ben folytatta cselló tanulmányait. 1997-ben első díjat nyert a szlovák konzervatóriumok versenyén, egy évvel később döntős lett a bécsi Euróvíziós Nagydíj nemzetközi versenyen, 1999-ben pedig megnyerte az Év Tehetsége nemzetközi versenyt Prágában. 2000-ben döntős lett a lisszaboni TIJI Unesco-versenyen, és elnyerte a zsolnai Közép-európai Zenei Koncertművészeti Fesztivál zenekritikusainak díját. Később többször elnyerte a Solti Alapítvány, a francia kormány és az Academia Montis Regalis ösztöndíját.

Szólókarrierje során fellépett a Bécsi Rádió Szimfonikus Zenekarával, a Portugál Szimfonikus Zenekarral, a Prágai Kamara Filharmonikusokkal, a Szlovák Filharmonikus Zenekarral, a Szlovák Rádió Szimfonikus Zenekarával, a Kassai Filharmonikus Zenekarral, a Zsolnai Kamarazenekarral és a Bohdan Warchal Kamarazenekarral. Olyan karmesterekkel dolgozott együtt, mint Andrew Parrott, Dennis Russel Davies, James Judd, Jiří Bělohlávek, Oliver Dohnányi és Mario Košík. 2006 óta rendszeresen fellép a Solamente Naturali és a Musica Aeterna szlovák régizenei együttesekkel, ami gyökeresen megváltoztatta művészi és zenei hozzáállását az úgynevezett „történelmileg tájékozott” előadásmód iránt. Az utóbbi években Stahel leginkább a XVII. és XVIII. századi zene előadásával foglalkozik. Ezen a téren szerzett ismereteit pozitívan befolyásolta számos mesterkurzus, műhelymunka és rendszeres továbbképzés, amelyeket a híres barokk hegedűművésszel és a Musica Antiqua egykori vezetőjével, Reinhard Goebellel, Lorenz Duftschmidt gambaművésszel, Lorenzo Coppola XVIII. századra specializálódott klarinétossal, a Freiburgi Barokkzenekar tagjaival és Marc Vanscheeuwijck barokk gordonkaművésszel és zenetudóssal tartott. Stahel szorosan együttműködik a régi zene olyan személyiségeivel, mint Steven Stubbs, Skip Sempé, Simon Standage, Amandine Bayer, Ricardo Minasi, Enrico Onofri, Martin Haselböck, Marek Štryncl, Miloš Valent és Peter Zajíček.

Rendszeresen fellép a Freiburgi Barokkzenekarral, a Bécsi Akadémia zenekarával, az Ensemble 1756, a L’Eclisse, a Das Neue Orchester, a Capriccio Stravagante, a bécsi Haydn Szimfonietta, az Academia Montis Regalis, a prágai Collegium Marianum, a Solamente Naturali és a Musica Aeterna együttesekkel. Stahel a kismartoni Esterházy Alapítvány Eisenstadt jóvoltából kölcsönzött, értékes, restaurált barokk csellón játszik, amelyet Anthony Posch készített Bécsben 1720-ban.

Pétery Dóra

 

 

Pétery Dóra 1975-ben született Budapesten. A Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskolában Szathmáry Lilla növendéke volt. A budapesti Lisz Ferenc Zeneművészeti Főiskolán Ruppert István és Pálúr János voltak a mesterei, az orgona mellett zenetudományi tanulmányokat is folytatott. Soros- és Eötvös-ösztöndíjasként a helsinki Sibelius Akadémián Spányi Miklósnál tanult klavikordjátékot. Svédországban 2006 és 2008 között Hans-Ola Ericsson koncertorgonista osztályában tanult.

A Budapesti Klavikordnapok minifesztivál egyik művészeti vezetője. 2014-ben tagja volt a kuopioi első nemzetközi klavikordverseny zsűrijének. 2014-ben a John Cage Orgelstiftung 1. díját kapta modern orgonazene tolmácsolásáért. 2015-16-ban két művésztársával együtt részt vett az „Evangélikus történeti orgonák” reformációs jubileumi CD elkészítésében.

Különféle zenei fesztiválok rendszeres vendége (pl. Messiaen-Fesztivál, Stockholm; Radovljica Fesztivál, Szlovénia; Nordic Historic Keyboard Festival, Finnország; Haydn Fesztivál, Fertőd-Budapest; Tokaji Nyári Zenei Akadémia; Miszla Régi Zenei Akadémia; Bach24, Müpa; Oulu Early Music Festival, Gothenburg Organ Academy, Átlátszó Hang Fesztivál, Budapest).

Számos kortárs mű bemutatója fűződik nevéhez, szívesen dolgozik együtt zeneszerzőkkel (Hans-Ola Ericsson, Erland Hildén, Gryllus Samu, Kondor Ádám, Horváth Balázs, Sándor László, Soós András, Szathmáry Zsigmond, Bali János, Tornyai Péter.) Több fontos orgonamű magyarországi bemutatóját játszotta, köztük Gubajdulina, Nielsen, Kagel és Messiaen darabjait. Érdeklődési körébe tartozik a hangszeres színház, a szabad improvizáció és az elektronikus zene is.

A CentriFUGA kortárs zenei műhely tagja. Szólistaként játszott többek között a Győri Filharmonikus Zenekarral, a Budapesti Vonósokkal és a Liszt Ferenc Kamarazenekarral. Continuo-játékosként számtalan formációban dolgozik. A Budapesti Fesztiválzenekar barokk együttesének több produkciójában is részt vett, az Ellenpont Együttes és az Ensemble Cantilene tagja, egyaránt otthonosan mozog a kora- és későbarokk, de akár a gáláns és empfindsamer Stil kísérési szokásaiban. Állandó formációban dolgozik Bali János furulyaművésszel, Anna Maria McElwainnel 2014-ben alapítottak klavikordduót.

A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem egyházzene tanszékének tanársegédje és a csillaghegyi evangélikus templom orgonistája.

Tóth Mónika

 

1974-ben született Hevesen. 1981-1988 között a helyi Állami Zeneiskola tanulója, Szabó Tivadarné Éva néni növendéke.

A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Szegedi Konzervatóriumában szerezte kitüntetéses hegedűtanári és kamaraművész diplomáját 1997-ben. S.Dobos Márta, Masopust Péter, Huszár Lajos és Meszlényi László voltak a mentorai.

1999-ben elnyerte a Soros Alapítvány és a Marco Fodella Alapítvány ösztöndíjait és régi zene specializációt tanult Milánóban, az Accademia Internazionale della Musica-ban Enrico Gatti keze alatt.

Barokk hegedű „cum laude“ mester diplomáját 2007-ben vette át a Palermóban a Vincenzo Bellini Konzervatóriumban, mint Enrico Onofri növendéke. (Il Giardino Armonico)

Tanulmányaival párhuzamosan részt vett Simon Standage, Lucy van Dael, Jaap Schrőder és Malcom Bilson mesterkurzusain.
2000-ben második helyezést ért el a „Premio Bonporti Rovereto” nemzetközi kamarazene versenyen (Estro Cromatico), 2001-ben pedig a magdeburgi „I.Telemann Wettbewerb” harmadik díjasa (Eclisse).

2000 és 2006 között tagja és második koncermestere az Orfeo Zenekarnak Vashegyi György vezénylete alatt. Az együttessel 4 lemezt készített. 2005-ben koncertmester a MÜPA Fesztivál Színházának megnyitóján, ahol Monteverdi Orfeo operája hangzott el, Káel Csaba rendezésében.

Rendszeresen koncertezik neves európai barokk zenekarokkal és kamarazenei formációkkal úgy, mint I Barocchisti, Ensemble Zefiro,Imaginarium Ensemble, Stella Matutina, Ensemble Castor, Accademia Bizantina, Il Giardino Armonico, Dolce e Tempesta, Europa Galante, Capella Leopoldina Graz, Barucco Wien, Neue Hofkapelle Graz, Accentus Austria, L’Eclisse, Musica Perduta.

Kamarazene művészként és koncermesterkéntneves fesztiválok résztvevője: Regensburg, Trigonale, Berlin, Stockholm, Barcelona, Leipzig, Bécs, Salzburg, Innsbruck, Mantova, Milano, Kréta, Mexico City, Jerusalem és Fesztivál Akadémia Budapest.

50 CD felvételt készített a Decca, EMI, Sony, Archiv, Naiv, Arts, Deutsche Harmonia Mundi, Chandos, Hungaroton, Symphonia,Taktus, Amadeus, RTSI, Brilliant Classics, Erato, Querstand, Panclassics, Passacalia, Arcana, Preiser Records és Virgin lemez cégekkel.

Olyan énekes szólistákkal dolgozott együtt, mint Cecilia Bartoli, Philippe Jaroussky, Julia Lezhneva, Max Cencic, Silvia Frigaro, Gemma Bertagnoli, Roberta Mameli, Franco Fagioli; karmesterekkel és hangszeres szólistákkal, mint Gustav Leonhardt, Diego Fasolis, Anderas Staier, Alfredo Bernardini, Malcolm Bilson, Enrico Onofri, Giovanni Antonini, Bahrt Kujiken, Gabriele Cassone, Elisa Citterio.

2005 és 2010 között régi zene nyári egyetemek barokk hegedű tanára Magyarországon: Tokajban, Bélapátfalván, Agárdon, majd 2011-ben megalapította a Miszla Barokk Régi Zene Akadémiát (Tolna-megye). Azóta évente kétszer szervez nemzetközi mesterkurzusokat a Nemeskéry kastélyban.

A nápolyi „Capella della Pietá de’ Turchini” Régi Zene Központ által létrehozott ifjúsági barokk zenekar “I Talenti Vulcanici” mentora 2012-től.

2018/19-es tanévtől a Ljubljana-i Zeneakadémián tanít barokk hegedű társhangszert.

2019. októberében vette át a Wagner Betty díjat Hevesen.

Würtz Klára

 

 

Würtz Klára magyar származású hollandiai zongoraművész.

Hatéves korában lett a Magyar Rádió Gyermekkórusának tagja. Az énekkarral együttműködő zeneiskolában kezdett zongorázni tanulni Magyarné Szalai Irén növendékeként. Hamarosan a gyermekkar állandó zongorakísérője lett, tízéves korától már szólódarabokat is játszott.

1979-ben, tizennégy éves korában vették fel a Zeneakadémia kivételes tehetségek osztályába, ahol Máthé Miklósné Kéri Klára és Esztó Zsuzsa tanítványa volt. 1982-től már az akadémia zongora szakának volt hallgatója Kadosa Pál, Kocsis Zoltán, Kurtág György és Rados Ferenc növendékeként. Több nemzetközi zongoraversenyen szerepelt sikerrel. Az angliai Prussia Cove-ban Schiff András mesterkurzusán vett részt. 1989-ben kitüntetéssel szerezte meg zeneakadémiai diplomáját. Ez után költözött Hollandiába.

Az 1988-as dublini zongoraversenyen nyújtott teljesítménye alapján 1991-ben a Columbia Artist Management észak-amerikai hangversenykörútra szerződött vele, ami az Egyesült Államok 38 tagállamát érintette. 2003-ban debütált a Carnegie Hallban, 2006-ban a Salzburgi Ünnepi Játékokon.

Jelenleg koncertezés mellett az Utrechti Zeneművészeti Főiskola docense.

Szólólemezei és Baráti Kristóffal készült szonátafelvételei világszerte elismerést arattak.

Yoon-Hee Kim

Négyévesen, minden idők legfiatalabb hallgatójaként felvételt nyert a Bécsi Zeneművészeti Egyetemre, ahol Polatschek professzornál, Gerhard Schulz professzornál és Elisabeth Kropfitsch professzornál tanult. Rendszeresen részt vett Prof. Jakhar Bron mesterkurzusán.
Yoon-Hee a dél-koreai Jeju szigetéről származik, egyben a sziget tiszteletbeli nagykövete. A koreai kulturális minisztériumtól megkapta a „2011-es év fiatal művésze” díjat, mint minden idők legfiatalabbja. A Hebert von Karajan Alapítvány is különdíjban és ösztöndíjban részesítette.

A zenetörténet legfiatalabb szólistájaként olyan fontos, világhírű zenekarokkal lépett fel, mint a Royal Philharmonic Orchestra, a Berlini Szimfonikusok, a Stuttgarti Filharmonikusok, a Monte Carlo-i Filharmonikusok, a norvég Trondheimi Szimfonikus zenekar, a spanyol RTVE(15), a Szlovák Filharmonikusok, a Prágai Rádió Filharmonikusai, a Prágai Filharmónia, a George Enesco Filharmonikusok, a Bruckenrhaus Zenekar, a Janacek Filharmonikusok, a Kijevi Kamarazenekar, a Dohnányi Szimfonikus Zenekar, a Salzburgi Kamara Filharmonikusok, Korea-Ausztria Filharmonikusok, melyet Pan Gimun, korábbi ENSZ főtitkár alapított a művész első, 8 éves korában adott koncertje alkalmából.

Koreában koncertezett az összes vezető zenekarral, a Szöuli Filharmonikusokkal, a KBS Szimfonikus Zenekarral, a Nemzeti Szimfonikusokkal, és többekkel.

Olyan világhírű karmesterekkel játszott, mint a legendás osztrák Maestro Walter Weller, Roman Kopfmann, Claus Peter Flor, Cristian Mandeal, Philippe Auguin, Petr Altrichter, Berry Wordsworth, Alexander Rahbari, Leos Svarovsky, Erwin Aadland, Othmar Maga, Keiko Mitsuhashi, Damian Iorio és így tovább.

Első díjat nyert az olaszországi Fermóban megrendezett Andrea Postacchini nemzetközi versenyen, első díjat az összausztriai Prima la Musica versenyen, első díjat a „Concorsi International Di Musica” versenyen Stresában (Olaszország), első díjat a szintén olasz San Bartolomeo al Mare-ben megrendezett Arany Tölgy (Rovere d’Oro) versenyen, és első díjat a Fidelio versenyen Ausztriában.

Világszerte híres koncerttermekben adott hangversenyeket, mint a Musikverein Aranytermében, Wiener Konzerthaus Nagytermében, a linzi Brucknerhausban, a Berlini Filharmonikus Teremben, a Carnegie Hall-ban, az Los Angeles-i Walt Disney Hallban, a londoni Cadogan Hallban, a stuttgarti Lieder Halle-ban, Monte Carloban a III. Rainer Hangversenyteremben, a prágai Smetana Hallban és Rudolfinumban, Budapesten a Művészetek Palotájában, a bukaresti Atheneumban, a spanyol rádió és televízió Teatro termében Madridban, a koppenhágai Odd-fellow palotában, Trondheimben az Olavshallenben és Szöul Művészeti Központban.

Különböző híres hangszereken játszott, az 1732-es „The Red Diamond” és az 1725-ös „Da Vinci” Stradivarikon, jelenleg pedig egy Bergonzi hegedűt használ (Cremona 1734).

Amellett, hogy a CNN Genius című műsorában hegedűsként speciális bemutatkozási lehetőséget kapott, a francia TV TF1 csodagyermekként (L’Enfant Prodigie) mutatta be a „30 legrejtélyesebb történet” (Les 30 Histoires les plus Mysterieuses) című különleges műsorában.